Просування стрілецького клубу – пневматичного тиру, як і інших закладів такого роду, наприклад: вогнепального клубу або тиру, стрілецького стенду, полігону, так чи інакше пов’язане з просуванням локації. Завдання – підвищити трафік у цьому місці. Тому цей кейс можна розглядати як приклад просування локального бізнесу. Нижче опишемо стратегію, яка включатиме в себе комунікацію в трьох каналах: контекстна реклама, seo, просування в гугл картах.
Про проєкт
До нас надійшла заявка на просування локації, що являє собою розважальний пневматичний тир – місце, де можна постріляти з пневматичної зброї. У нас не було досвіду в просуванні стрілецького клубу, тому почали з опису продукту і його цільової аудиторії.
Продукт
Можна виділити кілька основних продуктів.
- Тир. Його цільова визначається споживчим попитом. Для просування тиру чудово підходить Google Ads – послуги контекстної реклами. Цільова аудиторія – всі бажаючі постріляти.
- Стрільба з пістолета. Цей продукт розрахований на тих споживачів, які вже знають, що таке зброя, тримали її в руках і хочуть підвищити свої навички у стрільбі, у цьому разі з пістолета. Ми не використовували цю цільову в просуванні, оскільки велика частка споживчого попиту припадає на інтент, виражений у вигляді вогнепальної стрільби. А це не наша цільова аудиторія.
- Стрільба з автомата. Аналогічно попередньому продукту – не використовували для просування стрілецького клубу з тієї ж причини.
- Нічна стрільба. Це унікальний продукт цього закладу. Такий вид стрільби (стрільба в темряві по мішенях, що світяться, трасувальними кульками) проводиться тільки в тирі нашого клієнта. Ми не використовували його для просування, проте це, безсумнівно, точка зростання для подальшого промоушену закладу. До нашої компетенції входили канали, що базуються на споживчому попиті, ми вбачали в цьому перспективу і тому взялися за проєкт. А цей продукт дуже добре може просуватися за допомогою smm.
- Проведення дитячих Днів Народжень. По суті, тир є розважальним закладом. Проведення дитячих свят у тирі відмінно сприймається дітьми. Тим більше, що інструктори в закладі пропонують цікаві ігри та змагання. Ми пробували просувати цей продукт, результати покажемо нижче.
До цих п’яти основних продуктів можна додати ще й подарункові сертифікати. Ми також не просували його, але бачимо перспективу в цьому.
Як просунути тир або стрілецький клуб?
Аналіз
Перед тим, як будувати якусь легенду чи здійснювати активність, ми перевірили пошуковий попит. Ось що ми побачили:
Висновки:
- за основним ключем, який точно описує суть, є споживчий попит;
- однак, існує проблема, пов’язана з омонімами нашого основного ключа: тир (може бути вогнепальний), тир (може стосуватися вантажоперевезень);
- вартість кліка в пошуковій мережі, залежно від ключів, від 6 до 18 центів, і, хоча ці дані не завжди об’єктивні, але ми вже маємо уявлення, що цей трафік, імовірно, не такий уже й дорогий;
- видача за топонімом точно має локальний пакет, що може бути використане для локального просування стрілецького клубу.
Стратегія
Визначили основні канали комунікації:
- SEO просування сайту стрілецького клубу;
- контекстна реклама в Google Ads для просування сайту тиру;
- просування локального профілю Google Business Profile – просування в google maps місця закладу
Оскільки швидкий результат могла забезпечити тільки контекстна реклама – цей канал став основним. Від нас вимагалося якомога оперативніше наповнити заклад клієнтами. Для цього потрібен був сайт.
Створення сайту для пневматичного тиру
З огляду на вимоги клієнта, пов’язані з оперативністю просування, було ухвалено рішення створити сайт на платформі WordPress у мінімалістичному стилі: лаконічний дизайн з докладним описом послуг і авторським фото-контентом. У підсумку, ми за кілька тижнів створили двомовне WEB-рішення – seo оптимізували сайт стрілецького клубу. Основна дія користувача на сторінках – це телефонний дзвінок, здійснений після натискання кнопки. Ось такий вигляд мала головна сторінка:
Сайт мав дві воронки макроконверсій. Для користувачів мобільних телефонів – відстежувалося натискання кнопки, для користувачів ПК – це заповнення форми і трекінг дій на сторінці контакти, куди переадресовувався ПК користувач після натискання на кнопку. Разом, сайт складався з 10 сторінок у двох мовних версіях.
Контекстна реклама для стрілецького клубу
Найчастіше, бажання отримати миттєвий результат призводить до несподіванок у просуванні. В даному випадку, ми зіткнулися з баном системи Google Ads. Причину якого відразу з’ясувати не вдалося. Були припущення, що це може бути через рекламу зброї тощо. Але як виявилося потім – бан оголошень прилітав за брендовою складовою. Слово “hellfire” система автоматично пов’язувала з протизаплідними засобами, реклама яких заборонена. А оскільки це слово входило не тільки в текст оголошення, а й у назву домену – швидкі результати довелося відкласти до моменту повного зняття модерації кампаній.
Обов’язково вивчайте брендову складову перед запуском контексту. Від неї може сильно залежати успіх просування.
Результати
За п’ять місяців просування було згенеровано ~500 звернень телефоном. Середня вартість звернення ~ 120 грн. Що безсумнівно є досить хорошим показником. Під час роботи було проведено кілька тестових кампаній з різним механізмом оплати. Хороші результати показали кампанії, налаштовані на максимальну кількість кліків. Найкращі – ручне управління ставкою.
Проблеми
Крім регулярних банів за брендовою складовою, що створювало істотний бар’єр у просуванні, проблемою контексту був відносно невеликий споживчий попит у цьому регіоні. А точніше, цей канал у період сплеску пошукового попиту міг закривати необхідний мінімальний поріг клієнтів для існування бізнесу, але не міг давати стабільно потрібну кількість заявок. Щодня він міг генерувати звернення, але граничний рівень їхнього рівня визначався кількістю показів, які падали з ~600 у січні до 120 у травні. На це слід зважати – споживчий попит для даного продукту – сезонний. Також була спроба просунути за допомогою контексту проведення дитячих свят і днів народжень. Зрозуміло, що ця тематика не зовсім релевантна тиру, до того ж дуже конкурентна. Куплений трафік не конвертувався, ймовірно, з тієї причини, що ядро цієї аудиторії – батьки маленьких дітей, що явно не відповідає закладу.
SEO просування сайту пневматичного тиру
На етапі створення сайту весь контент сторінок був сфокусований під пошукові запити обраної семантики. Практично відразу сайт почав генерувати трафік. За 5 місяців темпи зростання залишалися дуже пристойними. Дивіться дані Search Console:
Привертає до себе увагу високий CTR і досить висока середня позиція в тематиці, враховуючи новизну сайту та домену.
Проблеми
На жаль, темпи зростання і безкоштовний трафік ніяк не оцінюється клієнтом. Тому для стартапів seo абсолютно не підходить. Сайт просто не встигне вирости, як стартап або продасться, або закриється. Що стосується seo просування сайту стрілецького клубу – то воно не просто можливе, а й, у цій тематиці, вельми швидко може бути реалізоване. Ми практично не підключали лінкбілдинг. Це велика точка зростання. Але потрібно розуміти, що віддача від цього каналу не перевищить обсяг трафіку, зібраного контекстом. Але може бути вагомим доповненням до нього.
Просування тиру в Google Maps
Локальне просування стрілецького клубу або пневматичного тиру має свої особливості. Перша з яких полягає в унікальності профілю місця в GBP (Google Business Profile) для закладів такого роду – в ньому закритий постинг. Тобто, для просування Ви не зможете використовувати пости, що є суттєвим мінусом. З доступних сигналів залишаються відгуки, категорії, якість сайту, фотографії, відео. На початок роботи профіль не мав суттєвих показників як за охопленням, так і за переходами та дзвінками. За п’ять місяців було досягнуто:
Локальне просування відмінно працювало. Дзвінки з профілю карт надходили регулярно, а саме місце з нульової позиції зросло в ареалі до ТОП 3. Нижче виміри позицій за основним ключем інструментом localfalcon на момент початку роботи і через чотири місяці просування:
Перелік робіт з локального просування стрілецького клубу:
- на основі семантики визначилися з головним ключем;
- оптимізували під нього головну сторінку сайту;
- включили його в основну категорію;
- додали додаткові категорії на підставі аналізу конкурентів у видачі Google Maps;
- оптимізували фотографії;
- отримали понад 70 відгуків, із середньою оцінкою 5
При локальному просуванні тиру, за інших рівних умов, вирішальне значення матиме динаміка органічного зростання сайту і сигнали, які дає постинг. Оскільки класичний постинг закритий – довелося використовувати можливості фото, які часто недооцінюють. Якщо у Вас схожа ситуація або аналогічний продукт – рекомендуємо подивитися в бік оптимізації зображень EXIF-тегами. У цій тематиці це спрацювало.
За результатами локального просування у нас не було сумнівів в отриманні топової позиції в найближчій перспективі – профіль відмінно ріс.
Висновки
Попри відносно успішні результати в каналах – очікування не виправдалися, на що були причини:
- на третьому місяці роботи були поставлені цілі у вигляді 20 нових клієнтів на день. Але з урахуванням сезонності пошукового попиту і вибору основного каналу – це було недосяжно;
- великі проблеми спричинила брендова складова – постійні автоматичні бани оголошень призводили не тільки до втрати показів, а й до безповоротного зниження рейтингу як оголошень, так і кампаній. Щоразу після відхилених оголошень рейтинг їх обнулявся, що заважало отримувати необхідні позиції в пошуковій видачі контексту;
- за обмеженого пошукового попиту просувати необхідно було не тільки тир, а й усю тематику. Що, за великим рахунком, було можливо за допомогою соціальних мереж;
- напевно найважливіша причина – це час. Розрахунок на “зліт” за три місяці себе не виправдав, хоча міг бути й успішнішим, якби початок кампанії перенести на три місяці назад за умови, що брендова складова не заважала б якості комунікації.
Рекомендації
Якщо цей проєкт розглядати не як стартап, а серйозну бізнес-ідею, то, на наш погляд, можуть бути корисними такі рекомендації:
- використовувати всі можливі канали для просування тиру як розважального місця;
- не обмежувати себе тільки онлайн-просуванням. Наприклад, гарне місце (у торговельному центрі або на шляху великого трафіку) могло б само-собою генерувати потрібну кількість відвідувачів;
- з точки зору онлайн просування слід розуміти, що в сезон, а це, ймовірно, період з вересня по березень, контекстна реклама здатна давати необхідний результат. Можна ставити мету на 20 нових звернень на день;
- seo-оптимізація сайту також може давати додатковий бонус до роботи контекстної реклами. І тут точкою зростання може бути правильний лінк-білдінг, а також робота з місцевими авторитетними ресурсами і групами в соціальних мережах, наприклад піар закладу в них, як місця сімейного відпочинку на вихідних;
- локальне просування в google картах також є допоміжним каналом. Саме по собі воно не зможе потягнути необхідну кількість відвідувачів, але здатне робити свій внесок у це, при цьому, можливо, вельми немалий, особливо у вихідні дні.
Якщо підсумувати вищесказане, то в разі системної роботи на відчутному часовому проміжку проєкт, однозначно, зможе стати затребуваним і приносити прибуток. Але як стартап – він не має стабільної аудиторії в онлайн для отримання постійних відвідувачів з Інтернет на підставі споживчого попиту. Але, ймовірно, міг би відбутися, за умови офлайн генерації потрібної кількості відвідувачів до закладу, наприклад, як уже було сказано, за рахунок підбору місця. При цьому онлайн-канали мають доповнювати основні офлайн джерела трафіку.