Просування самостійно, без використання послуги з просування інтернет магазину може бути сегментовано, тобто. розбито на види робіт, які, у свою чергу, можуть бути розбиті на етапи, фази, переліки тощо.
Одним із важливих аспектів є етап, який, можливо, не має, на перший погляд, відношення до просування, а саме: це створення WEB-рішення чи створення сайту.
Створення інтернет-магазину
На цьому етапі важливо задуматися над двома проблемами. Від їхнього грамотного вирішення, в результаті, залежатиме ефективність просування:
- Структура інтернет-магазину
- Вибір системи керування вмістом – CMS
Слід зазначити, що якість структури залежить від якості опрацювання семантики або семантичного ядра. І не може бути визначено без відповідної компетенції у WEB-розробці, SEO.
Найкращим рішенням на даному етапі є делегування цієї ділянки роботи SEO-фахівцям, які, вивчивши номенклатуру товарів, послуг, конкурентів, зможуть грамотно розробити структуру WEB-сайту.
Детальніше , у статті:
Вибір системи управління вмістом – CMS – також важливий. Якщо створення сайту бере на себе агентство або якийсь інший підрядник – краще питання вибору cms підняти одразу. З доступних і добре зарекомендували себе в роботі, з урахуванням гнучкості в налаштуванні та надійності, однозначно можу рекомендувати opencart. У ньому немає нічого зайвого, порівняно з woocomerce для wordpress. Інтернет-магазини на цьому двигуні дуже надійні (що є найважливішим у їх роботі), а внутрішнього функціоналу більш ніж вистачає для вирішення 90% завдань. Специфічні рішення та авторський додатковий софт чудово інтегруються в його код, а сама cms не псує просування інтернет-магазину.
Якщо цей етап пройдено – можемо рухатися далі.
Стратегія
Це певний план дії, намічений для виконання, з метою досягнення певних, конкретних цілей. А вони можуть бути різними, але для власників інтернет-магазинів це, як правило, збільшення обсягів продажу.
Якщо спробувати сегментувати все, що може бути включено до стратегії (у даному випадку і нижче, стосовно просування інтернет-магазинів), то вийде приблизно таке:
- Що просувати?
- Як просувати?
- Де просувати?
Відповіді на ці 3 питання пов’язані один з одним. Тому щоб нічого не ускладнювати, спробую відповісти конкретно, щоб було зрозуміло, звідки і що береться, що первинне і на що слід звернути увагу.
Розглянемо цей список із кінця: де просувати?
Канали просування
Основні канали визначаються можливостями задовольнити вимоги для зростання сайту, каналу, сторінки у видачі або соц. мережі.
Основні канали
- Пошукове просування – SEO
- Просування в гугле
- Просування в соціальних мережах
- Просування у Facebook
- Просування в Instagram
- Просування в TikTok
- Просування в Youtube
Що це означає?
Мається на увазі, що якщо я вибираю пошукове просування інтернет-магазину, то я повинен мати певний план (перелік дій), який допоможе моєму сайту зростати у видачі пошукової мережі – гугл. А це, у свою чергу, пов’язано з певними видатками – бюджетом, наприклад, на контент, який доведеться генерувати, а також роботу SEO-фахівця. Якщо бюджет не дозволяє задовольнити намічений план – слід відмовитись від каналу.
Ще приклад: хочемо бути у youtube, але немає можливості знімати відеоогляди товарів, послуг, їх монтувати, викладати на сайт – тоді не варто заходити до цього каналу. Найкраще сфокусуватися на тих роботах, які можемо системно виконувати.
Тоді виходить, що стратегію будуть визначати канали.
Як вибрати канали?
Канали визначають тип, якість, форму основних повідомлень, які увійдуть до складу стратегії
Іншими словами, ми фокусуємося на тих каналах, які можемо “потягнути”, щоб забезпечити інтернет-магазину цільовий трафік, що конвертується у продажі.
При виборі каналів основним критерієм є можливість генерації контенту потрібної якості та кількості
Для того, щоб визначитися з каналами, потрібно розуміти, яку мінімальну активність (зусилля) необхідно буде докласти, щоб це призвело до результату.
Перелік обраних каналів у стратегії визначить спосіб просування товару, послуги.
Способи
Повертаючись на початок блоку “стратегія” цієї статті, стає зрозумілим, що способи потрапляють на другий пункт переліку, і відповідають на питання: як ми просуватимемося ? З каналами визначилися, завдання, які вирішуватимемо за їх допомогою – знаємо, тепер потрібно визначитися з тим, що саме ми робитимемо в кожному комунікаційному каналі.
Наприклад, якщо говорити про сео просування, то ми повинні зрозуміти:
- Скільки контенту та якого ми повинні генерувати на місяць?
- Чи використовуватимемо просування інтернет-магазину статтями?
- Як будемо проводити внутрішню оптимізацію, які інструменти підключати?
- Як будемо проводити зовнішню оптимізацію і який бюджет для цього буде потрібен (посилання)?
Просування в соціальних мережах використовує абсолютно інші методи та, пов’язані з ними ідеї, інструменти. Має такі особливості:
- Пости, для яких потрібні тексти (основні повідомлення) у кількості не менше 2 на тиждень
- Для тих самих постів потрібен фотоконтент у необхідній кількості та якості
- Для таргетованої реклами потрібні промо-відеоролики – відеоконтент
- Відеоогляди товарів
Весь перелік робіт, що проводяться для соціальних мереж, необхідно виразити у вигляді контент-плану: з датами постів, їх формою та якістю. Щоб зрозуміти процес, рекомендую ознайомитися з докладною статтею на цю тему:
Кожна соціальна мережа пред’являє свої технічні вимоги до контенту, про що докладно сказано у статті за посиланням вище.
Зі сказаного стає зрозуміло, що спосіб просування буде визначений виходячи з переліку робіт у обраному каналі, всі способи разом визначатимуть стратегію розкручування інтернет-магазину.
Але це на папері легко вибрати канали, придумати активність, уявити перелік робіт та ін., а на ділі, практиці, кожен пункт – послуга, може означати необхідний бюджет на виконання. Часом, вельми чималий. І всі “райдужні плани”, ідеї стикаються з бар’єром у вигляді необхідного фінансового ресурсу для їх реалізації. Чи є вихід із цієї ситуації: коли бажання просунути інтернет-магазин є, а грошей на це обмаль? Вихід є – робити все самому, самостійно просуватися.
Самостійне просування
Не має плюсів, окрім одного – воно не вимагає матеріальних вкладень від власника, тобто. умовно безкоштовне (хоча це дуже спірно, тому що витрачений час – це теж гроші). Впевнений, що власники не повинні, та й не зможуть, займатися всіма етапами просування, але також упевнений, що в процеси потрібно вникати хоча б для того, щоб грамотно ставити завдання підрядникам, відбирати найкращих із них, будувати свою команду. Тому нижче спробую описати покрокову інструкцію для просування інтернет-магазину. Думаю, це може бути корисно всім, хто хоче робити це самостійно та безкоштовно.
Покрокова інструкція
Приймемо за даність те, що бюджет дуже обмежений. Виходячи з цього, будуватимемо нашу стратегію.
Відкинемо відразу канали, активність в яких ми точно не зможемо проявити, наприклад, важко буде, крім усього іншого, займатися відеозйомкою – процесом складним і дорогим. Сфокусуємося на тому, що ми могли б робити, а ті роботи, які виконати не зможемо – доведеться віддати на фріланс або аутсорсинг. І так поїхали!
Створення інтернет-магазину
Починається з опрацювання семантики – збору семантичного ядра і закінчується технічним завданням програмісту (верстальнику).
Збір семантичного ядра – Крок 1
Це перший крок, який слід виконати. Якщо Ви вже маєте інтернет-магазин – не полінуйтеся, ознайомтеся зі статтею нижче. Це дозволить зрозуміти: що зроблено, можливо, не так. І позбавить вас марних витрат і задарма витрачених зусиль на те, що просунути не можна. На цьому етапі закладається фундамент майбутнього успішного просування. Докладніше, у статті нижче:
Створення структури сайту – Крок 2
Цей етап, так само як і перший, має велике значення для подальшого успіху. Як на основі семантики зібрати структуру майбутнього сайту – у нашій статті:
Вибір CMS – Крок 3
Можна було б опустити цей пункт, але на практиці часто виникають проблеми як з безпекою, так і з необхідністю масштабування, зміни WEB-рішення, які безпосередньо пов’язані з питанням: як просуватися.
Вибір функціоналу та дизайну – Крок 4
Якщо дизайн майбутнього сайту – це справа смаку, то функціонал – це важливий аспект. Про необхідні функціональні елементи майбутнього інтернет-магазину потрібно добре подумати: не вигадуючи зайвого визначитися з необхідним. У цьому допоможуть конкуренти. Їхній аналіз ТОПу покаже не тільки тих, хто там знаходиться, але й буде зрозумілим функціонал їхніх сайтів, який варто прийняти за основу.
Тех завдання програмісту – Крок 5
Я думаю, що не всі самі зможуть працювати навіть з шаблонним рішенням, т.к. достатню кількість елементів доведеться допрацьовувати, змінювати. Тому, без програміста ніяк, але Ви маєте визначити: що він має робити, а що ні. І де закінчується зона його відповідальності. Особливо важливо, що потрібно вміти перевірити результати його роботи. Домогтися виправлення помилок та налагодження рішення.
На цьому етап підготовки до просування інтернет-магазину закінчується. Підсумуємо те, що вийшло на виході:- У нас є інтернет-магазин
- Його структура така, що ми розуміємо, які сторінки просуватимемо і знаємо основні ключі
- Маємо структуру Блога, який нам дозволить як закрити попит на інформаційні запити, так і “допомогти” зростати тим сторінкам, які зобов’язані генерувати трафік
СЕО просування – Крок 6
От і настав час повернутися до семантики та структури магазину. Нам знадобляться сторінки та основні ключі, за якими ми просуватимемося. Що і як виконувати залежить від стратегії просування, яка до цього часу вже має бути. На цьому етапі рекомендуємо звернути увагу на послуги інтернет маркетинга.
Просування статтями – Крок 7
З усього переліку робіт – це, напевно, єдиний крок, який на вигляд може здатися простим. А насправді – це не так. Він тісно пов’язаний із знаннями у seo, копірайтингу, верстці. Але ж ви не забули, ми це все робимо самостійно 🙂
Просування у Facebook – Крок 8
Зв’язано з системною роботою за контент-планом. І тут, напевно, слід зазначити, що йдеться не лише про банальні посади та стрічку, хоча стрічка має бути наповнена, а й про рекламу, що таргетує.
Просування в Instagram – Крок 9
За аналогією з Facebook, потрібен контент-план, а для його реалізації – контент. Різниця лише як контент. Не забудьте, що фото для Інстаграм є квадратними, як і відео.
Підсумки
Підсумуємо, для самостійного безкоштовного просування інтернет-магазину було вибрано 3 канали:
- Пошукова мережа – SEO
Для поліпшення позицій у пошуковій видачі застосований метод контентного просування, тобто. той, що, як і заявлялося, безкоштовний. Спочатку думаємо, що писати правильно статті навик є. Якщо такого немає, то ось стаття, яка допоможе розібратися в цій проблемі:
У Facebook і Instagram безкоштовно можна просуватися тільки виключно контентом: генерація постів, фото-відеоконтент. Вважаємо, що смартфони є у всіх і кожен сам собі режисер, постановник здатний робити монтаж 🙂
Будь-який власник, хто планує самостійно працювати зі стратегією, каналами, основними повідомленнями для покращення позицій інтернет-магазину, певен, зможе розібратися у предметі. Питання лише у бажанні, витраченому часі та кількості зусиль
Для тих, хто не має часу на навчання багатьом спеціальностями і хоче швидкого рота своєму бізнесу, рекомендую вивчити ціну просування Вашого інтернет-магазину:
Ми завжди раді співпраці, надаючи послуги інтернет маркетинга. Будемо раді бути корисними!