Як виявляється, структурно представлений контент має вирішальне значення як для користувача, так і для пошукових систем. Тому грамотна структура сайту – це запорука успіху при просуванні. Завдання побудови коректної структури входить у наші послуги просування сайтів.
Важливість для користувача
Напевно кожен стикався з тим, що на одних сайтах йому приємно перебувати, серфити і вивчати контент, а на інших – це не хочеться робити, оскільки незрозуміло зовсім: що і де знаходиться. На таких ресурсах проблемно знайти потрібну інформацію, здійснити перехід від однієї цікавої сторінки до іншої. Можна виокремити низку рекомендацій, виконавши які Ви наблизите свій сайт до більш зручного вигляду:
- навігація сайтом має бути максимально простою;
- сегментуйте продукти, послуги, статті, об’єднавши їх у категорії за релевантністю;
Звідси одразу можна вивести ще одне правило: якщо сторінка не несе нічого корисного для користувача – вона не потрібна. Цим правилом часто нехтують любителі красивих сторінок – landing page. Нічого не маю проти такого роду подачі контенту, але насамперед потрібно думати про користь і необхідність, ніж про нефункціональну красу. Намагайтеся бути конкретними: нові відвідувачі, потрапивши на сторінку, мають одразу розуміти, куди вони зайшли, про що Ви пишете або що продаєте.
Якщо на сайті є сторінка, яка не несе користі – задумайтеся над тим, щоб виключити її зі структури (видалити)
Без Б
Важливість для пошукових систем – структура для SEO
Власне, від структури прямо залежить якість ранжування сайту пошуковими системами. І якщо наявність правильної структури не гарантує успішне просування сайту, але робить це можливим і наближає його до цього, то сайти з безграмотною структурою приречені – вони ніколи не будуть високо ранжуватися.
Важливо розуміти:
- допомога пошуковим системам в індексації та позиціонуванні WEB-рішення
Від того, як структурований контент на сайті буде залежати те, як він буде індексуватися, а після позиціонуватися (ресурс), наприклад пошуковою системою Google.
- виключити змагання із самими собою
Я думаю, що кожен з Вас стикався з видачею пошукової системи, в якій один ресурс представлений у ТОП кількома сторінками. Якщо це ТОП – немає проблем. Але, уявіть, якщо Ви конкуруєте своїми 3-4-5-6 сторінками за 1 запитом, не дозволяючи будь-якій з них рости. Так часто трапляється, коли WEB-дизайнери не замислюються про структуру, або в процес створення сайту втручаються некомпетентні керівники.
- свіжий контент важливіший за старий
Це стосується інтернет-магазинів. Наприклад, лінійка продуктів, яка змінюється від сезону до сезону. У такому разі пошуковій системі потрібно якось пояснити, яка з 2-3-4 сторінок однакових товарів, що відрізняються роком випуску, актуальніша для користувача. Якщо цього не зробити – користувач отримуватиме неактуальний контент.
Як створити структуру для Вашого сайту
Ідеальної, універсальної формули, яка б описувала структуру будь-якого сайту – немає і бути не може. Але є певний шаблон, дотримуючись якого, з певними доробками для різних тематик, бізнесів, завдань, можна отримати прийнятний результат. Якщо розбиратися в цьому немає можливості або бажання – наш приватний інтернет маркетолог з радістю Вам допоможе..
Універсальна структура сайту
Уявіть собі піраміду, складену з цегли, де в нижніх ярусах міститься більше цеглинок, у середніх – менше, у верхніх – ще менше, а вінчає це творіння, зрештою, остання одна цеглина (вершина піраміди). Ось ця верхня цегла і є наша головна сторінка, оптимізована під основний просувний ключ (ключі).
Шар цегли за нею – це категорії, тобто сторінки, на які посилаються підкатегорії. І ті, і інші – це певні рубрики, всередині яких матеріал підібраний тематично. І зібрані вони таким чином, оптимізовані так, щоб нижчі рубрики, посилаючись на вищі, просували останні. Наприклад, нехай наш сайт присвячений тематиці яблук. Покладемо, ми хочемо, щоб за цим словом наш сайт знаходили користувачі. Тоді головну сторінку ми оптимізуємо саме під це слово. А категорією за нею може бути, наприклад, рубрика вирощування яблук. А підкатегоріями можуть бути рубрики вирощування яблук антонівки, вирощування яблук білий налив і так далі. Не важко здогадатися, що в підкатегоріях мають бути матеріали (сторінки), які б були релевантні даній підкатегорії, наприклад, для підкатегорії вирощування яблук антонівки можуть бути сторінки: проблеми вирощування яблук антонівки на крайній півночі, вирощування антонівки в пустелі.
Отже, структура набуває такого вигляду:
- Головна
- Категорії сайту
- Підкатегорії сайту
- Записи
Звертаю увагу, що саме подвійну систему вкладеності мають більшість CMS, тобто, наявність підкатегорій і категорій.
Чи може бути структура без категорій
Звісно може, саме така вона і є в landing page (ландінг пейдж). Так і є, якщо для охоплення тематики достатньо контенту, поміщеного в одну категорію. Наприклад, сайти компаній, семантика яких неконкурентна і не багатосегментна. Такі сайти, як правило, об’єднують текстову подачу матеріалу з візуальною – landing page (зазвичай виступають головною сторінкою або сторінками, що продають). Текстовий матеріал поміщається в одну категорію, наприклад, БЛОГ, а послуги – у другу, наприклад, ПОСЛУГИ. У такому разі, одна категорія містить тематичні статті, а друга – перелік послуг. І якщо послуги описати і оформити як головну сторінку – отримаємо мультиландинг (multi landing page), модний зараз.
Така структура сайту може себе виправдовувати в низькосегментних (мало семантичних груп), як правило, неконкурентних тематиках.
То навіщо впроваджувати категорії?
Давайте тоді подумаємо, якщо категорій немає, а є візуалізоване головне простирадло з купою інфографіки та мінімумом тексту (односторінковий сайт), то як, на Вашу думку, повинна вчинити пошукова система, під час ранжування цього ресурсу, щоб ця сторінка в пошуковій видачі була в ТОПі, скажімо, якщо вона оптимізована за словом яблука? Адже зрозуміло ж, що всю інформацію про яблука на одну сторінку впихнути не вийде. А якщо навіть це зробити, то скільки ж там буде тексту і якої це все буде довжини? Я вже мовчу про проблему оптимізації. Адже “заточити” її під усі потрібні запити теми не вийде. І відповідь, я думаю, зрозуміла всім: далеко не всі односторінкові сайти будуть високо ранжуватися. І навіть якщо це присутнє – то, як правило, не в конкурентних тематиках. Звісно, напевно, можна щось компенсувати зовнішніми факторами ранжування, але цей матеріал – про можливості та необхідність впровадження грамотної структури сайту. До того ж, за інших рівних умов, ресурс із продуманою структурою завжди буде в більш виграшному становищі, порівняно з односторінковими сайтами.
Сайти не діляться на погані й хороші, ті, що мають структуру й ті, які її не мають. Сайт – це робочий інструмент, який має виконувати конкретне завдання бізнесу. Наприклад, якщо існують мільйони ландінг пейджів – це не означає, що вони погані або їх створили дилетанти. Швидше за все, їхнє призначення – не генерація трафіку. Наприклад, це може бути майданчик для прийому соціального трафіку, спрямованого з таргетованої контекстної реклами, наприклад, з фейсбук.
Без Б
Тому, перед тим, як створити сайт, подумайте, навіщо він потрібен? Яку функцію має виконувати? Як на ньому виникне трафік?
Структура Інтернет-магазинів
Я думаю, що зі сказаного вище, стає зрозумілим, що інтернет-магазин повинен мати категорії та підкатегорії, хоча б тому, що так легше товари просунути. Саме таку структуру і пропонують користувачам спеціальні для цього CMS, наприклад, opencart.
Аналіз інтернет-магазинів, які перебувають у топі в більшості тематик, показує, що поряд зі структурою товарів, у більшості впроваджується окрема структура під матеріали блогу. У деяких магазинах вона реалізована з однією категорією (категоріями) – система одинарної вкладеності матеріалів, у деяких – з підкатегоріями в блозі. У другому випадку, це робиться для більш якісного опрацювання тих інформаційних запитів, сегментації (об’єднання) статей у підкатегорії. Ця структура краща, але вимагає великої кількості контенту.
Сегментована структура сайту завжди краща. Якщо у Вас є можливість створювати багато корисних статей і матеріалів, об’єднаних у підкатегорії, Ви завжди будете у виграші щодо конкурентів!
Без Б
Яка структура потрібна моєму сайту?
Напевно, якщо Ви дочитали до цього місця, то у Вас виникне таке запитання. Структура WEB-рішення визначається не силою думки чи бажанням когось. На це питання відповідає семантика, зібрана для вашої тематики, а саме: сегментоване семантичне ядро. Опрацювання семантичного ядра залежить від завдань і входить до послуги інтернет маркетинга. Якщо це інтернет-магазин, то напевно вона буде великою, а структура широкою, розгорнутою. Якщо це односторінковий сайт – то для нього семантика буде набагато меншою, можна сказати мізерною.
Звертайтеся до нас, допоможемо зробити так, щоб сайт приносив користь.